Dag
Uur
Minuut
Seconde

10 tips voor inspiratie voor knallende teksten op jouw website.

Inspiratie nodig voor jouw website? De eerste indruk is goud waard. Saaie teksten vallen niet op.

Wist je dat bezoekers in twee seconden beslissen of jouw webpagina voldoen aan hun zoekopdracht? Ja?

Mooi, want dat weet je hoeveel geld een goede titel en intro waard zijn.

Er uit springen, dat willen we allemaal. Maar hoe dan? Eigenlijk is het antwoord simpel. Blijf jezelf, want dan ben je uniek. Ondertussen moet je je wel afvragen hoe je daarmee je klanten van dienst kan zijn. Uiteraard. Inspiratie kun je krijgen door te googlen, maar beter nog, door je te verdiepen in de Mensch. De mensch en zijn of haar behoeften. Bedenk hoe jouw product of dienst daarbij past.

Hak nu de knoop door en begin met (her-) schrijven. Wat houdt jouw klant bezig, in welke levensfase bevindt deze zich, waar is hij naar op zoek?

Doe het zelf, of besteed het uit.

En quess what, mij maakt het niet uit welke je kiest:).

Ik heb zelfs een lijstje voor je gemaakt met 10 aandachtspunten waarmee je als ondernemer anders leert kijken naar je eigen meerwaarde voor de klant.

1. Houd het simpel 

De juiste woorden vinden is voor iedere website anders. Ontdekken wat jou uniek maakt en wat je onderscheidt van de rest en dat in één zin, heb je die paraat? 

2. Je business in één zin 

Vergelijk het met de elevatorpitch; wat zeg je tegen een willekeurige voorbijganger als die je vraagt wat je doet? 

3. Less is more 

Als ondernemer ben je zo verdiept in je business dat het vaak lastig lijkt omdat in één zin samen te vatten. Maar het is de moeite waard, want zoals gezegd, je hebt maar één keer de kans om een goede indruk te maken. 

4. Wees creatief en origineel

Wil je dus een website die eruit knalt, dan heb je ook knallende tekst nodig. Niet meteen denken aan HOOFDLETTERS of uitroeptekens, al kunnen die in sommige gevallen BEST goed hun werk doen. Dat hangt af van je publiek. 

5. Schrijf in de taal van je klant 

Vakjargon of potjeslatijn klinkt heel interessant, maar bedenk dat jouw toekomstige klant mogelijk geen flauw idee heeft. Vergelijk het met iemand die wil gaan hardlopen en nieuwe schoenen wil kopen. Geen mens die net begint weet wat over- of onderpronunciatie is en toch zie je het op elke sportschoenen verkopende site voorbij komen. Terwijl als jet het over doorgezakte voeten, X-benen of O-benen hebt, mensen precies weten waar het over gaat (gratis tip voor de sportjongens:)). 

6. Geef Advies bij het Plaatje 

Veel websites zijn dol op plaatjes, maar dat is niet genoeg. Een plaatje van een mooie sportschoen, geweldig. Maar hoe zit ie, valt ie ruim of niet, is de breedte voldoende, voor welk terrein is deze geschikt? Natuurlijk wil de klant ook graag weten welke alternatieven er zijn, liefst in dezelfde prijsklasse. 

7. Leef je in 

Als verkoper ben je ook adviseur. Hoe beter jouw advies, hoe grote de kans dat de klant tevreden is met de aankoop. En hoe beter de reviews zullen zijn. Zorg dat je met kop en schouders uitsteekt boven de concurrentie, bijvoorbeeld door een écht bedankje. 

8. Zet je klanten in het zonnetje 

Klanten zijn dol op aandacht. Graag horen ze wat hun zo bijzonder maakt. Maak daar gebruik van. Stuur ze een bedankje, een reminder voor een vervolgafspraak of zorg voor iets extra's bij de bestelling. 

9. Schrijf direct

Schrijf alsof je je tot één persoon richt. Bedenk hoe die persoon eruit ziet, hoe die leeft, waar hij zijn informatie vandaan haalt en stem je boodschap daar op AF.

10. VERMIJD MOETEN

Eigenlijk zou je het woordje "moeten" beter kunnen schrappen uit je vocabulaire. Niemand zit te wachten op orders en bevelen.

 

 

Heb je hulp nodig voor je website? Maak dan een afspraak!

Speel je al een tijd met het idee om een webshop of website te beginnen, maar weet je niet waar je moet beginnen?

Schrijf je dan in en ontvang een eenvoudig stappenplan voor het maken van een webshop.